*** Polecamy ***

Biegi Terenowe Wytrzymałość

CELE GŁÓWNE:
1. MOTORYCZNOŚĆ: siła, wytrzymałość
2. UMIEJĘTNOŚCI: kształtowanie wytrzymałości
3. WIADOMOŚCI: praca serca podczas wysiłku
4. AKCENT WYCHOWAWCZY: wdrażanie do samodzielnego działania

I Cz. wstępna

1. zorganizowanie grupy
2. Motywacja
3. Rozgrzewka

1. Zbiórka
2. Powitanie
3. Podanie tematu zajęć
bieg truchtem wokół szkoły
krążenie ramion w przód i tył
skip A
skip C
w marszu wymachy RR w górę i bok
jw. NN naprzemianstronne
krążenie głowy
krążenie T
krążenie bioder

1. Ćwiczący biegnie truchtem, wyznaczamy 5 dzieci, którzy prowadzą resztę przez drogę, którą przebiegną
2. W przerwie ćw. siadają w kole i bawią się w „głuchy telefon”
3. Nauczyciel biegnie i nazywa naturalne przeszkody

1. Zbiórka
2. Omówienie lekcji, skorygowanie najczęściej występujących błędów, wyróżnienie najlepszych
3. Pożegnanie

1. MOTORYCZNOŚĆ: wytrzymałość, szybkość
2. UMIEJĘTNOŚCI: technika. terenowych
3. WIADOMOŚCI: prawidłowa praca RR podczas biegu
4. AKCENT WYCHOWAWCZY: wdrożenie do samokontroli
I Cz. wstępna

1. zorganizowanie grupy
2. Motywacja
3. Rozgrzewka

1. Zbiórka w dwuszeregu
2. Sprawdzenie obecności
3. Sprawdzenie strojów


1. Podanie tematu zajęć

zabawa „berek samolot”
bieg do okoła boiska
krążenie RR w przód i tył
przekładanka
wieloskoki
na sygnał zmiana kierunku biegu
krążenie T
skip A i C
w parach przechylanie się tyłem 1 siada prosty , 2 staje za nim kolana ustania między łopatkami i ciągnienie do siebie RR 1
ta sama pozycja - 1trzyma R za głowę zgiętą 2 naciąga poprzez naciąganie
w parach łapanie się za Np i Rl podskakujemy obracając się wraz w jedna stronę raz drugą stronę na sygnał prowadzącego
w parach (zmiany) znajdujemy miejsce nogi ławeczki, trawniki

1. Przebieszki rytmowe 4 x 50m
2. Ćw. oddechowe
3. Bieg na dystansie 800m
4. Ćw. stechingowe
5. Bieg na dystansie 600m
6. Ćw. stechingowe
7. Bieg na dystansie 400m
8. Ćw. oddechowe w RR w górę - wdech

III Cz. końcowa
1. Ćw. uspakajające
2. Czynności organizacyjne

1. Wypchanie boków do przodu i w tył
2. W marszu luźny skłon ( 3x )

1. Zbiórka
2. Omówienie lekcji, skorygowanie najczęściej występujących błędów, wyróżnienie najlepszych
3. Pożegnanie

TEMAT: Lekka atletyka: kształtowanie wytrzymałości w biegach terenowych.

1. MOTORYCZNOŚĆ: wytrzymałość.
2. UMIEJĘTNOŚCI:. pokonywanie przeszkód terenowych.
3. WIADOMOŚCI:. znaczenie systematycznej samokontroli sprawności fizycznej.
4. AKCENT WYCHOWAWCZY: wytrwałość w dążeniu do osiągnięcia celu.

1. Zbiórka.
2. Sprawdzenie obecności.
3. Podanie tematu lekcji .
4. Systematyczna praca nad wytrzymałością wpływa na znaczne poprawienie wyników w biegach długodystansowych.

Ćwiczące biegną za osobą prowadzącą, która porusza się w różnych kierunkach wykorzystując ukształtowanie najbliższego terenu,
podskoki w biegu raz na NP., raz na NL z obustronnym krążeniem RR w przód,
j.w , ale krążeniem RR w tył,
skip A do wyznaczonego miejsca,
bieg krokiem odstawno-doststawnym do oznaczonego miejsca ( i zmiana boku prowadzącego),
stojąc przodem do drzewa, opad T w przód z pogłębieniem,
stojąc tyłem do drzewa RR w górze, zejście rękami w dół do podporu łukiem leżąc tyłem,
stojąc bokiem do drzewa , skłony boczne T (prawym i lewym bokiem),
przeskoki obunóż przez gałęzie i konary drzew.

1. Kształtowanie wytrzymałości metodą przerywaną - interwałową:
bieg po terenie o ukształtowaniu płaskim,
czynny wypoczynek ( ćwiczenia rozciągające mięśnie),
bieg po terenie o ukształtowaniu płaskim.

1. Klęk prosty z chwytem za kostki, wygięcie T w tył.
2. Klęk prosty podparty, ćw. wykonują wygięci T w górę „koci grzbiet”.
3. Postawa zasadnicza, wspięcie na palce i utrzymanie pozycji, aż do sygnału prowadzacego.

1. Zbiórka.
2. Omówienie lekcji .
3. Pożegnanie .

TEMAT: Lekka atletyka: kształtowanie wytrzymałości w biegach terenowych.

1. MOTORYCZNOŚĆ: wytrzymałość.
2. UMIEJĘTNOŚCI:. pokonywanie przeszkód terenowych.
3. WIADOMOŚCI:. znaczenie systematycznej samokontroli sprawności fizycznej.
4. AKCENT WYCHOWAWCZY: wytrwałość w dążeniu do osiągnięcia celu.

1. Zbiórka.
2. Sprawdzenie obecności.
3. Podanie tematu lekcji .
4. Systematyczna praca nad wytrzymałością wpływa na znaczne poprawienie wyników w biegach długodystansowych.

Ćwiczące biegną za osobą prowadzącą, która porusza się w różnych kierunkach wykorzystując ukształtowanie najbliższego terenu,
podskoki w biegu raz na NP., raz na NL z obustronnym krążeniem RR w przód,
j.w , ale krążeniem RR w tył,
skip A do wyznaczonego miejsca,
bieg krokiem odstawno-doststawnym do oznaczonego miejsca ( i zmiana boku prowadzącego),
stojąc przodem do drzewa, opad T w przód z pogłębieniem,
stojąc tyłem do drzewa RR w górze, zejście rękami w dół do podporu łukiem leżąc tyłem,
stojąc bokiem do drzewa , skłony boczne T (prawym i lewym bokiem),
przeskoki obunóż przez gałęzie i konary drzew.

1. Kształtowanie wytrzymałości metodą przerywaną - interwałową:
bieg po terenie o ukształtowaniu płaskim,
czynny wypoczynek ( ćwiczenia rozciągające mięśnie),
bieg po terenie o ukształtowaniu płaskim.

1. Klęk prosty z chwytem za kostki, wygięcie T w tył.
2. Klęk prosty podparty, ćw. wykonują wygięci T w górę „koci grzbiet”.
3. Postawa zasadnicza, wspięcie na palce i utrzymanie pozycji, aż do sygnału prowadzącego.

1. Zbiórka.
2. Omówienie lekcji
3. Pożegnanie

1 komentarz:

  1. Gratuluję bloga. Wymaga na pewno sporo pracy. Dużo cennych konspektów! Brawo! Zapraszam jednocześnie również do siebie - http://sporttopestka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń