KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Gimnastyka, Doskonalenie przewrotu w przód z przysiadu podpartego do przysiadu podpartego.
Cele operacyjne w zakresie:
Umiejętności: uczeń doskonali przewrót w przód
Wiadomości: uczeń zna sposób asekuracji przewrotów
Motoryczności: uczeń kształtuje siłę mięsni ramion i nóg, rozwija poczucie rytmu i estetykę ruchu przez ćwiczenia w rytm muzyki
Wychowania: uczeń uczy się współdziałania w zespole, przeżywa radość i satysfakcję podczas wykonywania zadań ruchowych przy muzyce
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna
Czas trwania: 45’
Pomoce dydaktyczne: laski gimnastyczne x 24, materace x3, ławeczki x1, drabinki, skrzynia 2-3 części, tyczki x2, płotki x4,hula-hop x4, skakanki x5, gwizdek, stoper, magnetofon, kaseta lub płyta z muzyką.
1. Zbiórka, sprawdzenie obecności i przygotowania do zajęć.
2. Przedstawienie tematu zajęć i celów lekcji. Omówienie ćwiczeń na poszczególnych stacjach.
3. Gra „Berek kibelek”
4. Ćwiczenia ramion:
- PW ramiona w dół- laska poziomo przed sobą chwyt za końce laski nachwytem. RR w górę łukiem przednim- na 1, RR skurcz- laska na karku- na 2, RR w górę- na 3, RR w dół łukiem- na 4, laska przed sobą.
5. Ćwiczenia nóg:
- wspięcie na palcach, RR w górę łukiem przednim, popatrzeć na laskę. Przysiad, RR w przód. Powstanie na palce, RR w górę, RR w dół.
6. Ćwiczenia tułowia w pł.czołowej:
- rozkrok- RR w górę, laska poziomo nad głową. Skłon T w prawą i lewą str.- wytrzymać.
7. Ćwiczenia ramion i nóg:
- laska na karku. Wypad w lewą, prawą str. z przeniesieniem laski w bok.
8. Ćwiczenia tułowia w pł.strzałkowej:
- postawa zasadnicza. Wypad PN w przód, RR w górę łukiem przednim. Skłon T w tył, wytrzymać, na 3-4 pogłębić skłon.
9. Ćwiczenia nóg:
- przysiad, laskę położyć na podłodze przed sobą, RR w przód i w tył. W przysiadzie zamachem RR w przód, przeskok w przód przez laskę.
10. Ćwiczenia mm. brzucha:
- siad prosty w rozkroku, laska ułożona na stopach. Podrzut nogami laski w górę i chwyt rękami przed sobą.
11. Ćwiczenia skocznościowe:
- laska położona na podłodze. Przeskoki przez laskę obunóż- w tył i przód.
12. Ćwiczenia siłowe:
- w dwójkach naprzeciw siebie, RR w przód nachwytem za jedną laskę- przeciąganie.
13. Ćwiczenia zwinnościowe:
- w kole(wszyscy),odstęp na długość ramion. Każdy ćwiczący przytrzymuje laskę ustawioną pionowo na podłodze, na sygnał ćwiczący pozostawiają swoją laskę w pionie i starają się przejść i przechwycić laskę współćwiczącego przed upadnięciem na podłoże. Kto nie zdąży odchodzi na bok. Gra toczy się do końca, aż zostanie 1 osoba.
14. Odłożenie lasek gimnastycznych na wyznaczone miejsce.
Ciekawe zestawy ćwiczeń, tylko że takich konspektów używa się coraz rzadziej. Konspekt czynnościowy (czynności nauczyciel, czynności ucznia) jest obecnie najpowszechniejszy. Dużo nauczycieli, zwłaszcza zaczynających dopiero prace w szkole, ma z tym dokumentem problemy. Uwierzcie mi jednak, iż prawidłowo napisany konspekt czynnościowy, ułatwia nam zorganizować ciekawą oraz poprawną pod względem metodycznym lekcję. W internecie jest masa błędnych przykładów konspektów. Należy pamiętać o tym, że konspekt jest tylko planem działania, który musimy modyfikować w zależności od potrzeb w czasie lekcji, warto się nad tym głębiej zastanowić...
OdpowiedzUsuń