*** Polecamy ***

OSNOWA LEKCJI GRY I ZABAWY RUCHOWE

Zbiórka. Powitanie.
Podanie celów lekcji. Sprawdzenie obecności.

„Berek ranny”.



3 min.
Zbiórka w dwuszeregu, nauczyciel przed frontem ćwiczących.

Uczniowie biegają swobodnie, luźno po boisku. Jedno dziecko wyznaczone jako „berek” (oznaczone szarfą). „Berek” stara się schwytać kogoś z uciekających. Jeśli uda mu się złapać – dotknąć dziecko, zmienia ono „berka” i jednocześnie musi się trzymać za to miejsce, które zostało „zranione”.

Zabawa „Podrzucanie i chwytanie woreczków”

Zabawa „Samochody”
4 min.

Stanie w kole, w rozkroku:
-krążenie głowy, tułowia
- skłony do PN i LN
- „pajacyki”
- siad prosty, “rowerek”
-marsz po obwodzie koła na palcach, pobranie woreczków, marsz na piętach.

W marszu:

- podrzucanie woreczku w górę i chwyt (na coraz większą wysokość)
- podrzucanie woreczku w górę, klaśniecie przed sobą w ręce i chwyt(dwukrotne, trzykrotne klaśnięcie)
-podrzucanie woreczku w górę, klaśniecie za sobą i chwyt

Ustawienie się w rozsypce:

- podrzucanie woreczku w górę, klaśniecie pod kolanem PN i LN i chwyt
- podrzucanie woreczku w górę prawa ręka i chwytamy lewą - podrzucanie woreczku w górę lewa ręka i chwytamy prawą
- podrzucamy prawą ręka i chwytamy prawą ręką
- podrzucamy lewa ręką i chwytamy lewą ręką
- podrzucanie, chwytamy w klęku na jednym kolanie, na obu, w siadzie płaskim, w leżeniu

Marsz na zewnętrznych częściach stóp, odłożenie woreczków.
Samochody- dzieci wyjeżdżają ze swoich garaży pojedynczo i biegają po sali. Na sygnał ustawiają się w dwóch rzędach.

„Wyścig rzędów”

„Skok prze gazetę”

„Rzuty woreczkiem do celu”

„Skoki z miejsca dodawane”
3 min.

Zespoły stają w rzędach, każdy za biodra chwyta swego kolegę. Na sygnał zespoły biegną tam i z powrotem i ustawiają się w rzędach na mecie. Wygrywa ten zespół, który szybciej się ustawi.

Podanie punktacji pierwsze miejsce 2 punkty drugie miejsce 1 punkt.
Przeskoki obunóż przez gazetę, powrót biegiem (na każdym torze po 3 gazety złożone na pół) punkt jak wyżej.

Każde dziecko ma trzy próby trafienia do kosza. Liczba woreczków w koszu po wykonaniu ostatniej próby daje nam wygranego.

Każdy z drużyny wykonuje skok z miejsca i oznacza odległość na jaką skoczył. Następna osoba skacze z miejsca do którego doskoczył poprzednik. Wygrywa ten zespół, który skoczył dalej.

Omówienie lekcji, podanie punktacji. Pożegnanie.
„Dziecko zmęczone” – Rozluźnić mięśnie, pochylić głowę.
- „Dziecko wypoczęte” – Poprawa postawy, trzy klaśnięcia, RR w górę

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Prześlij komentarz